P2300 Arıza Kodu Nedir?P2300 Arıza Kodu Nedir?

Bu diyagnostik hata kodu (DTC) genel bir aktarma organı kodudur ve birçok OBD-II aracı (1996’dan daha yeni) için geçerlidir. Bu, Mercedes, Ford, Mini, GMC, Sprinter, Chevrolet vb. markaları içerebilir ancak bunlarla sınırlı değildir. Genel olsa da, kesin onarım adımları yıl, marka, model ve güç aktarma sistemi yapılandırmasına bağlı olarak değişebilir.

Aracınız bir arıza gösterge lambası ile birlikte bir P2300 kodu kaydettiyse, bu, güç aktarma sistemi kontrol modülünün (PCM), ateşleme bobininin A harfi ile gösterilen birincil kontrol devresinde beklenmedik bir şekilde düşük voltaj durumu tespit ettiği anlamına gelir. Özel uygulamanız için hangisinin “A” devresi olduğunu belirlemek için üreticiye özel kılavuza bakın.

Ateşleme bobininin birincil devreleri, bobine akü voltajı sağlayan tellerdir. Voltaj, sigortalar, röleler ve diğer çeşitli kaynaklar aracılığıyla iletilir. Yüksek enerjili ateşleme körüğü, buji körüğü veya buji kablosu birincil devre olarak kabul edilmez.

Tipik olarak, ateşleme bobini akü voltajı ve toprakla beslenir. Toprak sinyali kesildiğinde (anlık olarak), ateşleme bobini, bujiyi de ateşleyen yüksek voltajlı bir kıvılcım yayar. Buji çalışması, içten yanmalı motorda gerekli bir bileşendir. Ateşleme bobinine giden birincil voltaj yetersizse, yüksek enerjili voltaj emisyonu oluşmayacak ve motor silindiri beygir gücü üretmeyecektir.

P2300 Arıza Kodu Ne Kadar Önemli?

Bir P2300 saklandığında, arıza mümkün olan en kısa sürede teşhis edilmelidir. Bu kodlara muhtemelen eşlik eden belirtiler genellikle hemen ilgilenilmesini gerektirir.

P2300 Arıza Kodunun Belirtileri Nelerdir?

P2300 arıza kodunun belirtileri şunları içerebilir:

  • Motorda tekleme
  • Düşük motor performansı
  • Düşük yakıt verimliliği
  • Diğer ilgili kodlar
  • Etkilenen silindirin yakıt enjektörü
  • PCM / ECU tarafından devre dışı bırakılabilir.

P2300 Arıza Kodunun Yaygın Nedenleri

Bu kodun nedenleri arasında şunlar olabilir:

  • Arızalı röle veya atmış sigorta (sigorta bağlantısı)
  • PCM / ECU arızası
  • Açık veya kısa devre kablo veya kablo konnektörleri
  • Arızalı ateşleme bobini
  • Arızalı eksantrik mili veya krank mili sensörü veya kablosu

P2300 Arıza Kodu Nasıl Düzeltilir?

Bir P2300 kodunu doğru bir şekilde teşhis etmek için bir teşhis tarayıcısına, bir dijital volt/ohmmetreye (DVOM) ve güvenilir bir araç bilgisi kaynağına ihtiyacınız olacak.

Depolanan kodu, aracı (yıl, marka, model ve motor) ve sergilenen semptomları kopyalayan teknik servis bültenlerini (TSB) arayarak zamandan ve sorundan tasarruf edebilirsiniz. Bu bilgi, araç bilgi kaynağınızda bulunabilir. Doğru TSB’yi bulursanız, teşhisinize hızlı bir çözüm getirebilir.

Tarayıcıyı araç teşhis portuna bağladıktan ve saklanan tüm kodları ve ilgili donmuş çerçeve verilerini aldıktan sonra, bilgileri bir yere yazın (kodun kesintili olması durumunda). Bundan sonra, kodları silin ve iki şeyden biri gerçekleşene kadar aracı test edin; kod geri yüklenir veya PCM hazırlık moduna girer.

PCM bu noktada hazır olma moduna girerse, kod kesintili olduğu için kodu teşhis etmek daha zor olabilir. Doğru bir teşhisin yapılabilmesi için P2300’ün saklanmasına neden olan durumun daha da kötüleşmesi gerekebilir. Kod geri yüklenirse, teşhise devam edin.

Araç bilgi kaynağınızı kullanarak konnektör yüz görünümleri, konnektör pinout çizelgeleri, bileşen konumlandırıcı çizelgeleri, kablo şemaları ve teşhis akış çizelgelerini (söz konusu kod ve araca ilişkin) alabilirsiniz.

İlgili kablolama ve konektörlerin görsel incelemesini gerçekleştirin. Kesilmiş, yanmış veya hasar görmüş kabloları onarın veya değiştirin. Motorun üstündeki kablolar, genellikle soğuk iklimlerde sıcak kalmaya çalışan vahşi yaşam nedeniyle zarar görür.

Söz konusu ateşleme bobinindeki voltajı ve topraklama devrelerini test etmek için DVOM’u kullanın. Voltaj algılanmazsa sistem rölesini ve ilgili sigortaları kontrol edin. Arızalı röleleri ve/veya atmış (veya başka şekilde arızalı) sigortaları gerektiği gibi değiştirin.

Bobinde voltaj ve toprak algılanırsa, motor çalışırken PCM konnektöründeki karşılık gelen toprak devresini test edin. Orada toprak darbesi algılanırsa, söz konusu bobin ile PCM arasında açık devre olduğundan şüphelenin. Orada toprak darbesi bulunmazsa, arızalı bir PCM’den veya bir programlama hatasından şüphelenin.

P2300, kemirgenlerin neden olduğu kablo hasarı nedeniyle sıklıkla saklanır.

By diyalog

Sitenin kurucusu ve sahibidir. Günün büyük çoğunluğunu bilgisayar başında geçirir. Profesyonel bir web tasarım, yazılım ve SEO uzmanıdır. Yazmayı, araştırmayı ve proje üretmeyi sever.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir