P0174 Sistem Çok Yalın (Sıra 2)P0174 Sistem Çok Yalın (Sıra 2)

P0174 kodu, Motor Kontrol Modülü (ECM) tarafından algılanan bir zayıf durum olduğunu gösterir. Hava yakıt oranında (AFR) çok fazla hava varsa ve yeterli yakıt yoksa fakir bir koşul oluşturulacaktır. ECM, fakir bir durumu normale döndürme yeteneği ile tasarlanmıştır, ancak bu sadece küçükten vasat miktarlara kadardır. Hava yakıt oranı normale dönmek için ECU’nun yapabileceğinden daha fazla kompanzasyon gerektiriyorsa, P0174 kodu ayarlanabilir.

Fakir koşullar için hata kodları P0171 ve P0174’tür. İlki, silindir sırası 1’de bir fakir durum oluştuğunda tetiklenir, P0174 ise silindir sırası 2’de meydana geldiğinde görünür.

Motor/Güç Aktarma Organı Kontrol Modülü (ECM/PCM) fakir bir durumu normale döndürebilecek şekilde yapılmış olsa da, bunu yalnızca belirli bir dereceye kadar yapabilir, bu nedenle P0174 kodu ECM/PCM tarafından depolanır.

ECM/PCM ve O2 sensörü, yanma odasındaki her şeyi dengede tutmakla ilgilidir. Karışım dengeden çok uzağa kayarsa, zengin veya fakir bir kod depolanır ve ECM/PCM’nin yakıt trimleme stratejisi, hava/yakıt karışımını tekrar dengeye getirmek için karışımı koşulun tersi yönünde hareket ettirerek enjektör darbe genişliğini değiştirir.

Oksijen sensörünün egzoz akışındaki yanmamış yakıtla daha az ilgilenemeyeceğine dikkat edilmelidir – sensör yakıtı değil oksijeni algılamak için tasarlanmıştır. Bu nedenle, herhangi bir silindir kıvılcım veya sıkıştırma nedeniyle tekleme yaptığında, egzoz akışında yanmamış yakıt olacak ve bu yakıtla birleşmeyen oksijen hem O2 sensörünü geçerek hem de oksijen sensörünü geçecek. Bu durumda, bir P0174 kodu, özellikle tekleme kodlarıyla birlikteyse, fakir bir durumu göstermeyebilir.

Hava/yakıt oranı dengeli değilse ve çok fazla hava varsa, yanma işleminden sonra oksijen molekülleri arta kalacak ve egzoza gidecektir – başka bir deyişle, çok fazla hava ve yetersiz yakıt fakir olarak kabul edilir. , ama yine, O2 sensörünün yakıtın kokusunu bile alamadığını ve oksijenin ve yakıtın sürekli olarak yanmanın olmadığı bir yanma odasından çıktığı bir tekleme durumunda orada olduğunu bilmediğini unutmayın.

P0174 Arıza Koduna Ne Sebep Olur?

  • Hasarlı emme manifoldu contaları veya delinmiş vakum ve pozitif karter havalandırma (PCV) hortumları nedeniyle vakum kaçağı
  • Kirli veya arızalı bir kütle hava akış sensörü
  • Arızalı oksijen sensörü
  • Yanlış yakıt basıncı
  • Sızdıran pozitif karter havalandırma (PCV) valfi
  • Tıkalı egzoz gazı devridaim (EGR) valfi
  • Sızdıran fren servosu
  • Tıkalı yakıt filtresi
  • Arızalı yakıt pompası
  • Tıkalı yakıt enjektörleri

P0174 Arıza Kodunun Belirtileri Nelerdir?

  • Artan yakıt tüketimi
  • Motor arıza ışığının yanması
  • Düzensiz veya yüksek rölanti
  • Düşük motor performansı
  • Motorun stop etmesi
  • Tekleme

Fakir çalışan araçlar, kişinin sağlığına zararlı olabilen ve astım gibi solunum yolu rahatsızlıklarına neden olabilen nitrojen oksit (NOx) yayar. Fakir koşullar aynı zamanda, ham yakıtla katalitik konvertöre zarar verebilecek ve uzun vadede aracınızın iç bileşenlerini bozabilecek bir teklemeye neden olabilir.

Bir Tamirci P0174 Arıza Kodunu Nasıl Teşhis Eder?

  • Yakıt basıncı testi yapar
  • Emme sistemini ve vakum hatlarını sızıntılara karşı kontrol eder
  • Supap kapağını aşınmış hortumlar veya sızıntılar açısından inceler
  • PCV valfini inceler
  • Kütle hava akış sensörünü bir tarama aleti veya multimetre ile test eder
  • Bir tarama aleti veya multimetre ile ilgili oksijen sensörünü test eder

P0174 Arıza Kodu Ne Kadar Ciddi?

Genel olarak, fakir bir durum o kadar ciddi değildir. Ancak, fakir durumun emme sistemindeki bir sızıntıdan kaynaklanma olasılığının bulunduğunu unutmayın. Hava girişindeki sızıntılar, motora zarar verebilecek partiküllerin girmesine izin verebilir.

P0174 Arıza Kodunu Hangi Onarımlar Düzeltebilir?

  • Kütle hava akış sensörünün değiştirilmesi
  • Kütle hava akışı sensörünün temizlenmesi
  • Arızalı oksijen sensörünün değiştirilmesi
  • PCV valfinin değiştirilmesi
  • Vakum hattının değiştirilmesi
  • EGR valfinin değiştirilmesi
  • Fren servosunun değiştirilmesi
  • Supap kapağı contasının değiştirilmesi

Bir P0174 kodunu göz ardı etmeyin—bu kodu mümkün olan en kısa sürede ele alın. Zayıf yakıt karışımı nedeniyle kötü çalışan bir motor, tedavi edilmezse arızalanabilir. Küçük, ucuz bir sorun daha da kötüleşebilir ve aracınızı sürülemez hale getirebilir.

Omuz silkmek yerine, bir OBD-II kodu P0174’ün ilgilenmeniz gereken ciddi bir sorun olduğunu unutmayın. Bu sorun kodunu göz ardı etmenin sonuçları arasında yakıt ekonomisinde azalma, düşük performans, düşük sürüş kalitesi ve hatta motor hasarı sayılabilir.

By diyalog

Sitenin kurucusu ve sahibidir. Günün büyük çoğunluğunu bilgisayar başında geçirir. Profesyonel bir web tasarım, yazılım ve SEO uzmanıdır. Yazmayı, araştırmayı ve proje üretmeyi sever.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir