P0020, motor kontrol modülünün (ECM) sıra 2 emme eksantrik mili Yağ Kontrol Valfinin (OCV) açık veya kısa devre olduğunu belirlediğini belirten OBD-II genel kodudur. Bu, bir sürüş döngüsü sırasında olur.
Diyagnostik Hata Kodu (DTC) P0020, “Emme “A” Eksantrik Mili Konum Ayar Elemanı Devresi/Açık (Sıra 2)” anlamına gelir. Güç aktarma sistemi kontrol modülü (PCM), değişken valf zamanlama devresinden gelen voltajın kalibre edilmiş bir süre için spesifikasyon dışına çıktığını tespit ettiğinde tetiklenir.
Sıra 2, motorun 1 numaralı silindiri içermeyen tarafını gösterir ve “A”, emme eksantrik milini belirtir. Bu kod, P0010 koduyla neredeyse aynıdır.
Değişken valf zamanlaması veya VVT, motorda farklı çalışma noktalarında daha fazla güç ve/veya verimlilik elde etmek için kullanılan bir teknolojidir. Sistem temel olarak bir veya daha fazla eksantrik mili konum ayar elemanından ve yağ kontrol valfleri (OCV’ler) olarak da bilinen solenoid valflerden oluşur.
Daha yeni araçlar, emme ve/veya egzoz valflerinin zamanlamasını ayarlayarak yakıt verimliliğini ve performansını artırmak için değişken bir zamanlama sistemi kullanır.
PCM, yüksek ve düşük voltaj için değişken valf zamanlama devresini izler. Voltaj, kalibre edilmiş bir süre boyunca üreticinin belirttiği aralığın dışına çıkarsa test başarısız olur. Bu olduğunda, PCM P0020 kodunu ayarlar.
P0020 Arıza Koduna Ne Sebep Olur?
- Değişken valf zamanlama aktüatörü arızası
- VVT kontrol devresinde açık veya kısa devre
- Başarısız VVT (yağ kontrolü) solenoid valfi
- PCM hatası veya güncelleme ihtiyacı olan yazılım
P0020 Arıza Kodunun Belirtileri Nelerdir?
- Motor arıza ışığının yanması.
- Motoru çalıştırdığınızda zorluk yaşayabilirsiniz.
- Motorun güç kaybettiğini fark edebilirsiniz.
- OCV kısa veya açık devre yaparsa motor yakıt tüketimi artar.
- Rölantide motor kararsız kalabilir, tekleyebilir veya stop edebilir.
Not: Değişken Valf Zamanlaması (VVT) sistemi çalışmayı durdurduğunda belirtiler eksantrik mili konumuna bağlı olarak değişecektir.
Bir Tamirci P0020 Arıza Kodunu Nasıl Teşhis Eder?
- Herhangi bir sorun için elektrik konnektörlerini, kabloları ve OCV’yi görsel olarak kontrol eder.
- Bilgisayar kodlarını kontrol eder, ardından kod için donmuş çerçeve verilerini belgeler.
- Kodların geri gelip gelmediğini görmek için araç test edilir.
- Yaklaşık 6,9 ila 7,9 ohm’luk doğru direnç için OCV’yi kontrol eder.
- Kablolamadaki kısa devreleri veya açık devreleri izler ve onarır.
- Üreticinin pinpoint testlerini izleyerek sistemi kontrol eder.
Not: Yukarıdaki kontroller sorunu daraltmıyorsa, sorunu daraltmak için üreticinin önerdiği nokta belirleme testini izleyin.
P0020 Arıza Kodunu Teşhis Ederken Yapılan En Yaygın Hatalar
Hataları önlemek, tanıya yardımcı olması için bu basit yönergeleri izleyin:
- Elektrik konnektörlerinin bağlı olup olmadığını kontrol etmek gibi yaygın sorunlar için görsel bir inceleme yapın.
- Motor yağının uygun viskozitesini ve tortulaşmadığını kontrol edin.
- Onarım girişiminde bulunmadan önce arıza kodlarının mevcut olduğunu doğrulayın.
- İyi bileşenlerin değiştirilmesini veya sorun kodunun yanlış teşhis edilmesini önlemek için her zaman üreticinin prosedürlerini izleyin.
P0020 Arıza Kodu Ne Kadar Ciddi?
- Motor hızlanma konusunda tereddüt edebilir.
- Motor yakıt tüketimi daha da kötüleşebilir.
- Onarımlar mümkün olan en kısa sürede yapılmazsa, motor supaplarda ve piston segmanlarında karbon birikebilir.
P0020 Arıza Kodunu Hangi Onarımlar Düzeltebilir?
- Hata kodlarını temizleme ve kodu doğrulamak için sistemi test etme
- Sıra 2 için emme eksantrik mili yağ kontrol valfine giden kabloların onarılması veya değiştirilmesi
- Sıra 2 emme eksantrik mili için eksantrik mili yağ kontrol valfinin değiştirilmesi
- Nokta atışı testlerinden yönlendirilirse ECM’nin değiştirilmesi
Kodun nedeni OCV’nin dahili kısa devresi veya açık devresi olabilir. Bu koda P0021 veya P0022 kodu eşlik edebilir.
Motor kapalıyken, yağ akış kontrol valfindeki elektrik konnektörünü hasar, gevşeklik ve/veya korozyon açısından kontrol edin. Konnektörü gerektiği gibi temizleyin, değiştirin veya onarın.
Yağ akışı kontrol valfindeki kablolarda süreklilik olup olmadığını kontrol edin. Süreklilik kesintiye uğrarsa, kopuklukları ve/veya kötü bağlantıları izlemek için kabloları kontrol edin ve gerekirse onarın.
Yağ akış kontrol valfi solenoid direncini kontrol edin ve sonuçları onarım kılavuzunda belirtilen değerle karşılaştırın. Direnç teknik özelliklerin dışındaysa solenoidi değiştirin.
Motor kapalıyken, yağ akışı kontrol valfi solenoidini çıkarın ve gücü doğrudan aküden verin, ancak sağlam bir toprak bağlantısı yapıldığından emin olun. Doğrudan bir güç kaynağı solenoidi etkinleştiremezse solenoidi değiştirin.
Doğrudan bağlantı solenoidi etkinleştirirse solenoidi değiştirin ve solenoid ile ECM arasındaki kabloda kısa devre, açık devre veya yüksek direnç kontrolü yapın. Gerektiği gibi onarın.
Tüm kablolar TAMAM ise, yağ akış kontrol solenoidi ve valfinin işleyişini kontrol etmek için uygun bir tarama aleti kullanın. Valf rölanti sırasında kapatılmalıdır, ancak daha yüksek motor hızları onu etkinleştirecektir. Motor devri değiştikçe “KAPALI”dan “AÇIK”a değişip değişmediğini görmek için motorun devir aralığında valfin durumunu kontrol edin. Durum değişmezse solenoidi/vanayı değiştirin.
Yağ akış kontrol valfinin darbe genişliğinin modüle edildiği durumlarda aktif görev çevrimi motor devrine göre değişmelidir. Bu olmazsa, nedeni neredeyse kesinlikle ECM’deki bir kusur veya arızadan kaynaklanmaktadır.
ECM’nin yağ akışı kontrol valfine geçerli komutlar verdiği, ancak kam/valf zamanlamasının temel zamanlamaya dönmediği veya kam fazerinin zamanlamayı yeterince veya doğru şekilde ilerletmediği/geciktirmediği durumlarda, kesintili bir arıza olabilir. kontrol solenoidinde veya ilgili kablolamada. Bu durumlarda, hem yağ akışı kontrol solenoidinin hem de onu kontrol eden tüm kablo demetinin değiştirilmesi tavsiye edilir. Arıza devam ederse, mümkünse ECM’yi test ettirin veya ECM’yi değiştirin.