P0012 Arıza KoduP0012 Arıza Kodu

P0012, motor kontrol modülünün (ECM) sıra 1 için emme eksantrik mili zamanlamasının ECM’nin emrettiğinden daha gecikmeli olduğunu belirlediğini gösteren OBD-II genel kodudur. Bu aşırı geciktirilmiş zamanlama durumu, eksantrik mili zamanlamasının ilerleme veya geciktirme aşaması sırasında olabilir.

Diyagnostik hata kodu (DTC) P0012, “Emme (A) Eksantrik Mili Pozisyon Zamanlaması – Aşırı Gecikmiş (Sıra 1)” anlamına gelir. Kod, aracınızın bilgisayarının istenen eksantrik mili konum açısı ile gerçek eksantrik mili konum açısı arasında bir fark tespit ettiğini belirtir. Daha spesifik olarak, durum, PCM eksantrik milinin geciktirilmiş bir konumda kaldığını veya Sıra 1’deki eksantrik mili zamanlamasının maksimum gecikme değerinin üzerinde olduğunu tespit ettiğinde ayarlanır.

P0012 kodundaki “A”, sıralı veya düz üstten eksantrik mili motorundaki emme eksantrik milini ifade eder. Öte yandan, motor bir V konfigürasyonunda çalışıyorsa, Sıra 1’deki emme eksantrik milini ifade eder.

Koddaki “Sıra 1”, motorun bir numaralı silindirin bulunduğu tarafını ifade eder. Bunun bir boxer veya V konfigürasyonu kullanan motorlar için geçerli olduğunu unutmayın.

Çoğu durumda, P0012 ortaya çıkarsa, bunun nedeni yağlama eksikliğidir. Durumu düzeltmenin en iyi yolu, yeni bir VCT/VVT solenoidini yeniden takmadan önce bir motor temizleme ürünü uygulamak ve motoru durulamaktır. Bu yapılmazsa, yeni VCT/VVT solenoidinde yakın gelecekte arıza yaşayacaksınız. Yeni VCT/VVT motorlarında düşük maliyetli yağlara karşı çok hassas olduklarını belirtmek çok önemlidir. Daha uzun ömürlü bir eksantrik mili yağ zamanlama sistemine sahip olmak için yüksek kaliteli yağlar satın almanız gerekir. Bu durumda kesinlikle ödediğinizin karşılığını alıyorsunuz.

P0012 arıza koduna ne sebep olur?

  • Değişken eksantrik mili zamanlaması (VCT) yağ kontrol valfi (OCV) açık konumda sıkışmış.
  • Eksantrik mili fazeri hasar görmüş ve geciktirilmiş konumda sıkışmış.
  • VCT pistonuna ve fazere yağ akışı sorunları.
  • Kötü veya arızalı eksantrik mili değişken zamanlama solenoidi.
  • Düşük motor yağı seviyeleri.
  • Motor yağı, üreticinin motor gereksinimleriyle uyumlu değil.
  • Aşınmış zamanlama zinciri.
  • Arızalı zamanlama zinciri kılavuzu veya gergisi.
  • VVT solenoid ekranını tıkayan kontamine motor yağı; Bu yaygın bir durumdur! Düzenli OEM tarafından belirlenen yağ değişim aralıkları, tam olarak doğru türde yağ kullanılarak ve her çalıştırmada motorun çalışma sıcaklığına ulaşmasına izin verilmesi, buna neden olan tortu olasılığını azaltacaktır.

P0012 arıza kodunun belirtileri nelerdir?

  • ECM motor arıza ışığını yakar.
  • Gecikmeli zamanlama konumu nedeniyle motor zor bir çalıştırma koşuluna sahip olacaktır.
  • Eksantrik mili mümkün olan en iyi yakıt sarfiyatını elde edecek konumda olmadığı için yakıt tüketimi artabilir.
  • Eksantrik mili konumuna bağlı olarak motor stop edebilir, tökezleyebilir ve normalden daha sert çalışabilir.
  • Araç bir emisyon testinde başarısız olacaktır.
  • Motordan gelen tıkırtı sesi

Not: Eksantrik mili ilerlemeyi durdurduğunda, sürüş sorunlarınız eksantrik mili zamanlama konumlarına bağlı olarak değişecektir. Tarayıcınız P0012 kodunu okuyorsa ve aracınız bu sorunlardan en az birini gösteriyorsa, aracınızı en kısa sürede tamircinize götürün.

Bir tamirci P0012 arıza kodunu nasıl teşhis eder?

  • Eksantrik mili sensörüne, yağ kontrol solenoid valfına ve krank mili sensörüne giden elektrik bağlantılarını gevşek bağlantılar, hasarlı kablo demeti veya soruna neden olabilecek diğer sorunlar açısından görsel olarak kontrol eder.
  • Motor yağının temiz, doğru viskoziteli yağla dolu olduğundan emin olur.
  • Teknisyen alınan kodları tarayacak ve belgeleyecek ve kodun ne zaman ayarlandığını görmek için donmuş çerçeve verilerini görüntüleyecektir.
  • Kodlar daha sonra OBD-II hata kodlarını temizlemek için sıfırlanmalı ve P0012 kodunun geri gelip gelmediğini görmek için aracı yeniden test etmelidir.
  • Eksantrik mili zamanlamasının değişip değişmediğini görmek için yağ kontrol solenoid valfına açma ve kapama komutu verir.
  • Herhangi bir sorun not edilmediyse ve kod hala mevcutsa, teknisyen için bir sonraki adım, üreticinin P0012 kodu için spesifik nokta belirleme testlerini gerçekleştirmek ve gerektiğinde onarmaktır.

Not: Her motor farklı şekilde test edilebileceğinden ve testler doğru prosedüre göre yapılmazsa olası motor iç hasarına yol açabileceğinden, sorunu daraltmak için üreticinin tavsiye ettiği nokta atışı testini izleyin.

P0012 arıza kodunu teşhis ederken yapılan en yaygın hatalar?

Hataları önlemek için şu basit yönergeleri izleyin:

  • Herhangi bir onarım girişiminde bulunmadan önce daima arızayı doğrulayın.
  • Bileşenlere yapılan kablolama veya bağlantılarla ilgili herhangi bir sorun olup olmadığını kapsamlı bir şekilde görsel olarak kontrol edin.
  • Yanlış teşhisin önlenmesine yardımcı olmak için nokta atışı testini adım adım izleyin.
  • Nokta atışı veya görsel testler tarafından yönlendirilmedikçe hiçbir parçayı değiştirmeyin.

P0012 arıza kodu ne kadar ciddi?

  • Motor düzensiz çalışabilir ve stop edebilir, tereddüt edebilir, kaba çalışabilir veya zor bir çalıştırma koşuluna sahip olabilir.
  • Eksantrik mili arıza konumuna bağlı olarak motorda aşırı yakıt tüketimi, motor bileşenlerinde karbon kirliliği ve çeşitli tahrik şikayetleri olabilir.
  • Aracı eksantrik milleri geciktirmeden uzun süre kullanmak, arızanın nedenine bağlı olarak valf sisteminde veya motorda başka sorunlara neden olabilir.

P0012 arıza kodunu hangi onarımlar düzeltebilir?

Kontrol edilecek ilk şey, VCT solenoidinin çalışmasını doğrulamaktır. Kirlenmenin neden olduğu yapışan veya sıkışmış bir VCt solenoid valfi arıyorsunuz. VCT ünitesi için bileşen testleri yapmak için araca özel onarım kılavuzuna bakın.

  • Arıza kodlarının sıfırlanması ve bir yol testi yapılması.
  • Yağın ve filtrenin motor özelliklerine uygun yağ viskozitesine değiştirilmesi.
  • Eksantrik mili yağ kontrol selenoidine giden kablo veya bağlantının onarılması veya değiştirilmesi.
  • Sıra 1 emme eksantrik mili için eksantrik mili yağ kontrol valfinin değiştirilmesi.
  • Atlanan zamanlama sorunları için zamanlama zinciri hizalamasını kontrol edin ve gerekirse onarın.

Eksantrik mili fazeri, yağ basıncı ve yağ yoluyla zamanlama ilerlemesini ve geciktirme işlevini kontrol eder. Eksantrik mili zamanlama kontrolünün tasarlandığı gibi çalışması için yağın uygun viskozitede olması gerekir. Çok kalın yağ kullanırsanız, bu sistemin arızalanmasına ve motorda kodlara ve çalışma sorunlarına neden olabilir. Yanlış yağ bu koda neden olabilir ve onunla birlikte birden fazla koda neden olabilir.

By Haseki

1993 yılında Ankara'nın Yenimahalle ilçesinde doğdum. Eğitimimi Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümünde yüksek not ortalamasıyla tamamladım. Bu süreçte televizyon eleştirisi ve sinema tarihi üzerine araştırmalar yaptım. Ayrıca, Ankara Üniversitesi Dil, Tarih ve Coğrafya Fakültesi'nde çift anadal eğitimimi tamamladım. Şu anda Gammaz internet sitesi ekibinin bir yazarı olarak çeşitli konularda bilgi paylaşımı yapıyorum.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir