Direksiyon milinden alınan hareketi rot miline aktarmaya yarayan parçaya direksiyon kutusu denir. Bu hız artışı hidrolik sistem ile gerçekleşir. Sistemin parçaları direksiyon ve mili, direksiyon kutusu ve direksiyon pompası şeklindedir.
En Sık Görülen Direksiyon Kutusu Arızaları
Direksiyonu Çevirirken Farklı Sesler Gelmesi: Direksiyon kutusu içinde bulunan dişlilerin aşınması ve paslanması bu parçaların görevlerini tam yapmalarını engeller. Böyle bir durumda kutu sökülür ve parça ya değiştirilir ya da tekrardan onarılır. Sesin, direksiyonu çevirirken her zaman değil de ara ara gelmesi ise ön takım parçalarında bir sorun olduğunu gösterir. Yalnız devamlı gelen sesler daha çok direksiyon kutusu kaynaklı olmaktadır. Bu durumu en iyi anlamanın yolu arabanın kontrolden geçmesidir.
Direksiyon Boşluğu: Direksiyon kutusu boşluğunda 1 – 2 cm olan boşluklar normal kabul edilir. Araç çalışmadığı zaman aradaki boşluğun biraz daha fazla olması hidrolik basıncın olmadığındandır. Bu durumlar normaldir ama fazla bir boşluğun olması durumunda bir arızadan söz edilebilir. Direksiyon boşluğuna genel olarak direksiyon kutusunda meydana gelen aşınmalar, direksiyon mafsalında olan yıpranmalar ve rot başında oluşan boşlukları sebep olarak gösterebiliriz. Bu üç neden kontrol edilerek arızanın sebebini bulmak kolaydır.
Direksiyonun Toparlanmaması: Bunun en başta gelen sebeplerinden biri aracın ön takımlarında arızaların olmasıdır. Diğer sebep olarak da basık araçların kullanılması ve lastiklerin genişliğini sayabiliriz. Ayrıca bunların dışında kutu içinde oluşabilecek bir arızada direksiyonun toparlanmamasına neden olabilir.
Direksiyonun Sertleşmesi: Bu durumun sebepleri oldukça fazla olmasına rağmen en sık görüleni lastik ebatları ve direksiyon pompası yağ seviyesi sorunları bulunmaktadır. Bundan dolayı kontrole ilk olarak direksiyon yağının kontrolü ile başlamak doğru bir karar olacaktır. Eğer yağ oranında herhangi bir sorun görülmüyorsa o zaman ya servise ya da tamirciye gitmelisiniz.