Binek araçlarda genel olarak kanatçıklı (paletli) tip direksiyon pompaları kullanılır. Pompa, bir kasnak ve kayış vasıtasıyla motordan alınan hareket sayesinde çalışır. Direksiyon pompası genel olarak aracın en dayanıklı ve en uzun ömürlü olan parçasıdır. Düzenli bakımları ve kontrolleri yapılırsa 150-200 bin kilometre arıza yapmadan çalışır. En büyük arıza nedeni pompanın yağsız kalmasıdır.
Hidrolik Direksiyon Pompası Arızaları
Direksiyon pompasında meydana gelen arızalar birtakım belirtiler verir. Bunları takip ederek aracınızın arızasını bulabilir ve en kısa sürede tamirciye götürebilirsiniz.
- Hidrolik yağ eksilmesi ve kaçakları,
- Direksiyon pompasından gelen inleme sesleri,
- Direksiyonunun eski yumuşaklığını kaybederek sertleşmesi,
- Direksiyon çevrildiğinde tepki vermesinin gecikmesi,
- Aracın gösterge panelinde direksiyon arıza uyarı lambasının ara ara ya da devamlı yanması.
Yukarıda ki belirtiler aracınızda görülürse direksiyon pompasının bozulduğuna işaret eder. Bu arızalar bazı durumlarda direksiyon pompasının iç mekanizmasında oluşan sorundan olabileceği gibi çevresinde bulunan parçalardan da oluşabilir. Aracın direksiyon rulmanı kasnağında veya kayışında bir gevşeklik olabilir. Hortumlarda oluşan çatlaklar veya sızdırmalardan dolayı yağsız kalması iç akşamlarda sorunlar oluşturur. Yağın tamamlanması çoğu zaman sorunun çözümü için yeterli olmaktadır.