İçten yanmalı bir motor türü olan atmosferik motor, silindir içinde bulunan hava veya hava yakıt karışımını pistonun hareketiyle sağlayan bir sistemdir. Burada motorun gücü piston aracılıyla aldığı hava miktarına bağlıdır. Bu tür motorların performansları piston tarafından çekilen hava ya da hava yakıt karışımı miktarına bağlı olduğundan turbo motora göre düşüktür. Atmosferik motorların parçaları büyüktür. Beygir güçleri ve motor hacmi daha fazladır. Bundan dolayı bu tür motora sahip araçların vergileri de yüksektir.
Atmosferik motor uzun ömürlü olur. Çünkü aşırı yüksek basınçta çalışmadığından yüksek ısıya da maruz kalmazlar. Atmosferik motorların ömrü yaklaşık olarak 500.000 kilometrenin üzerinde olabilmektedir.
Atmosferik Motorun Artıları
- LPG dönüşümüne oldukça iyi uyum sağlarlar. Dönüşüm sonrası yakıtta büyük ölçüde tasarruf sağlar.
- Araç alış ve satışlarında daha uygun bir fiyat aralığı vardır.
- Silindir sayısının artması arabanın performansının da artmasını sağlar.
- Düşük devirlerde araba daha çabuk hız kazanır.
- Aşırı ısınma olayı olmadığından aşınmalar daha geç olur. Bu sebepten dolayı motorların ömürleri daha uzundur.
Atmosferik Motorun Eksileri
- Yakıt tüketimi daha fazladır.
- Parçaları büyük olduğundan fazla yer kaplar.
- Aracın performansını arttırmak için yüksek motor gücü ve beygir gücünün olması gerekir. Böyle bir durum aracın vergisini doğrudan etkileyeceğinden ülkemizde ekonomik sayılmazlar.
Atmosferik araçlara birkaç örnek vermek gerekirse; Honda Cıvıc 2018 model 1.6, Ford Focus 4K 1.6I 2018 model, Peugeot 1.2 2018 modellerini gösterebiliriz.