Yakıt sistemine hava girdiği zaman dizel motorlarda araç stop eder. Yakıtın aracın diğer parçalara ulaşması püskürtme ile olmaktadır. Dizel motorların hava yapmasının en büyük sebebi araç deposundaki yakıtın bitmiş olmasıdır. Bu tür motor çeşitleri benzinli motorlara göre daha hassas olduklarından daha dikkatli olunmalıdır.
Dizel Motorların Hava Yapmasının Belirtileri
- Arabanın devir dalgalanması bozulur. Araç hem sürüş esnasında hem de rölantide devir dalgalanması yaşar.
- Motor birden durur ve bir daha çalıştırmak mümkün olmaz.
- Motorun çekiş gücünde bir azalma yaşanır.
- Motor stop ettikten bir süre sonra tekrar çalıştırabilirsiniz. Yalnız motor bir süre çalıştıktan sonra yine durur. Bu kısır bir döngü şeklinde devam eder.
Dizel Motorda Hava Olmasının Sebepleri
- Yakıt deposunda yakıt bitmiştir veya çok az yakıt kalmıştır.
- Yakıt hortumunda oluşan hasarlar, çatlak ya da gevşeme durumlarının olması.
- Bağlantı elemanlarında meydana gelen hasar ya da çıkmalar.
- Yakıt emiş yolunda bulunan herhangi bir hortumun kirden tıkanması ya da bükülmesi.
- Yakıt filtresinin tıkanması.
- Yakıt deposunda bulunan havalandırma valfinde arıza olması.
Dizel Motorun Havası Nasıl Alınır?
Dizel motorların hava yapmasının çözümü motorun havasının alınmasında yatmaktadır. Bu tür işlemlerin her zaman profesyonel kişiler tarafından yapılması aracın emniyeti açısından önemlidir.
Dizel motorun havasını almak için el pompasından yararlanılabilir. El pompasıyla motorun havası alınırken pompada bir sertleşme olmaya başlayacaktır. Pompa tam sertleşene kadar bu işleme devam edilmelidir. Bazı otomobillerde bu sorun marş sistemiyle de çözülebilir. Araç kontağı ateşleme durumuna getirilir ama marşa basılmaz. Bunu birkaç defa bu şekilde yaparak kontak konumunu değiştirmelisiniz. Bunun sonucu olarak sistemde ki hava dışarı atılır.