P0017 Arıza Kodu Anlamı Nedir? Nasıl Düzeltilir?P0017 Arıza Kodu Anlamı Nedir? Nasıl Düzeltilir?

P0017, sıra 1 egzoz eksantrik mili için krank mili ve eksantrik mili konum sensörünün sinyalleri birbiriyle ilişkilendirmediğini gösteren OBD-II genel kodudur.

P0017 hata kodu, motorunuzun eksantrik mili ve krank milinde bir sorun olabileceği anlamına gelir. Aracınızın motorunun optimum seviyede performans göstermesi için bu iki hayati bileşenin mükemmel bir şekilde senkronize edilmesi gerekir. Senkronize değillerse, motorunuz arızalanabilir ve bir OBD-II tarama aletinde P0017 kodunu tetikleyebilir.

Krank mili konum sensörü (CKP) ve Eksantrik mili konum sensörü (CMP), ateşleme/yakıt dağıtımını ve zamanlamasını kontrol etmek için uyum içinde çalışır. Her ikisi de, konumu gösteren bir voltaj üreten manyetik bir sensör üzerinden geçen bir relüktör veya ton halkasından oluşur.

Krank mili sensörü, birincil ateşleme sisteminin bir parçasıdır ve “tetikleyici” olarak işlev görür. Kıvılcım zamanlamasını kontrol etmek için PCM’ye veya ateşleme modülüne (araca göre) bilgi veren krank mili rölelerinin konumunu algılar. Eksantrik mili konum sensörü, eksantrik millerinin konumunu algılar ve bilgileri PCM’ye iletir. PCM, enjektör dizisinin başlangıcını belirlemek için CMP sinyalini kullanır. Bu iki şaftı ve sensörlerini birbirine bağlayan şey triger kayışı veya zincirdir. Kam ve krank tam olarak birlikte zamanlanmalıdır.

PCM, krank ve kam sinyallerinin belirli bir derece sayısı kadar zaman aşımına uğradığını tespit ederse, bu DTC verilir. Sıra 1, motorun 1 numaralı silindiri içeren tarafıdır, “B” sensörü büyük olasılıkla egzoz eksantrik mili tarafıdır.

P0017 Arıza Koduna Ne Sebep Olur?

P0017 koduna neden olabilecek olası sorunlardan bazıları şunlardır:

  • Hasarlı veya gerilmiş triger zinciri veya triger kayışı
  • Arızalı eksantrik mili veya krank mili relüktör çarkı
  • Arızalı krank mili sensörü
  • Arızalı eksantrik mili sensörü
  • Gevşek kablolama veya bağlantılar
  • Hasarlı triger zinciri/kayış gergileri veya kılavuzları
  • Arızalı değişken valf zamanlaması (VVT) aktüatörü
  • Arızalı değişken valf zamanlaması (VVT) solenoidi (yağ kontrol valfi)
  • Hatalı PCM (herhangi bir güncelleme olup olmadığını kontrol edin)
  • Düşük yağ seviyesi

P0017 Arıza Kodunun Belirtileri Nelerdir?

  • Motor arıza ışığının yanması.
  • Motor normal olarak rölantide çalışabilir, ancak gücünde bir azalma olabilir.
  • Motor düzensiz çalışabilir veya hızlanma sırasında kaba çalışabilir.
  • Marş basar fakat motor çalışmayabilir.
  • Motordan gelen tıkırtı sesleri.
  • Eksantrik millerinin optimum konumda olmaması nedeniyle yakıt sarfiyatı düşebilir.

Not: Sistemle ilgili bir sorun sırasında sürücü şikayetleri üretici arıza moduna bağlı olarak değişebilir.

Bir Tamirci P0017 Arıza Kodunu Nasıl Teşhis Eder?

  • OCV, eksantrik mili ve krank mili sensörlerinin bağlantıları veya kabloları ile ilgili sorunları görsel olarak kontrol eder.
  • Motor yağının temiz, doğru viskoziteli yağla dolu olduğunu doğrular.
  • Motor kodlarını tarar ve belgeler, ardından kodların ne zaman ayarlandığını görmek için donmuş çerçeve verilerini görüntüler.
  • Kodun geri dönüp dönmediğini görmek için motor arıza ışığını ve yol testlerini tekrar sıfırlar.
  • Eksantrik mili sensörünün sıra 1 egzoz eksantrik mili için zamanlama değişikliklerini gösterip göstermediğini görmek için OCV’ye açma ve kapama komutu verir.
  • Kodun nedenini belirlemek için üreticinin P0017 kodu için testlerini gerçekleştirir.

Not: Sorunu daraltmak için üreticinin önerdiği nokta atışı testi kullanılır. Önerilen testleri takip etmek, yanlış parçaları değiştirmeden tanıya yardımcı olacaktır.

P0017 Arıza Kodunu Teşhis Ederken Yapılan En Yaygın Hatalar?

  • Teşhis sırasında arıza ve kodların aktif olup olmadığını doğrulamamak
  • Hasarsız olduklarını doğrulamak için kabloları veya bağlantıları görsel olarak kontrol etmemek
  • Tüm noktasal test adımlarını doğru sırayla takip etmemek
  • Nokta atışı testi veya görsel kontrol tarafından yönlendirilmeyen bileşenlerin onarılması veya değiştirilmesi

P0017 Arıza Kodu Ne Kadar Ciddi?

  • Motorda biriken karbon, bujilerin kirlenmesine ve teklemelere neden olabilir.
  • Zamanlama zincirlerinde, zamanlama zincirinin dişli dişlerini atlamasına izin veren ve valflerin ve pistonların çarpması nedeniyle büyük motor hasarına yol açan gerdiriciler veya kılavuzlar olabilir.
  • Aracı eksantrik mili sorunlarıyla uzun süre kullanmak, tekleme, tekleme ve çalışmama gibi diğer sürüş semptomlarına neden olabilir.

P0017 Arıza Kodunu Hangi Onarımlar Düzeltebilir?

  • Motor arıza kodlarını sıfırlama ve sorunun devam ettiğini doğrulama
  • Arızalı bir eksantrik mili grubundaki eksantrik mili konum sensörünün değiştirilmesi
  • Eksantrik mili sensörüne veya OCV’ye giden kablo bağlantısının onarılması veya değiştirilmesi
  • Motor Kontrol Modülünün değiştirilmesi
  • Her iki motor bankası için zamanlama dişlileri, zincir ve kılavuzların değiştirilmesi
  • Kod onarımlarından sonra motor karbonunun pistonlardan ve valflerden temizlenmesi

P0017 kodu motorun silindir içinde ve valflerde karbon birikmesine neden olabilir. Bu, eksantrik mili hizalama sorunlarından kaynaklanan yakıt karışımının yanlış yanmasından kaynaklanır. Onarımlar yapıldıktan sonra motorun karbondan arındırılması gerekebilir.

By diyalog

Sitenin kurucusu ve sahibidir. Günün büyük çoğunluğunu bilgisayar başında geçirir. Profesyonel bir web tasarım, yazılım ve SEO uzmanıdır. Yazmayı, araştırmayı ve proje üretmeyi sever.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir