P0018, sıra 2 için eksantrik mili konum sensörü A’nın krank mili konum sensöründen gelen sinyalle ilişkili olmadığını gösteren OBD-II genel kodudur.
Eksantrik mili konum sensörü (CMP), eksantrik milinin/millerinin konumunu belirlemek için kullanılır. Bu bilgiyi güç aktarma sistemi kontrol modülüne (PCM) iletir. PCM daha sonra bu bilgiyi yakıt enjektörlerini kontrol etmek ve bazı uygulamalarda ateşleme zamanlaması için kullanır. Krank mili konum sensörü (CKP), krank mili konumunu ve motor devrini PCM’ye veya ateşleme modülüne iletir. Bu bilgi, ateşleme zamanlamasını kontrol etmek için PCM dışında kullanılır ve bazı uygulamalarda yakıt enjeksiyonunu kontrol etmek için de kullanılır.
Krank mili konum sensörü (CKP) ve Eksantrik mili konum sensörü (CMP), kıvılcım/yakıt dağıtımını ve zamanlamasını kontrol etmek için uyum içinde çalışır. Her ikisi de, konumu gösteren bir voltaj üreten manyetik bir sensör üzerinden geçen bir relüktör veya ton halkasından oluşur.
Krank mili sensörü, birincil ateşleme sisteminin bir parçasıdır ve “tetikleyici” olarak işlev görür. Kıvılcım zamanlamasını kontrol etmek için PCM’ye veya ateşleme modülüne (araca göre) bilgi veren krank mili rölelerinin konumunu algılar. Eksantrik mili konum sensörü, eksantrik millerinin konumunu algılar ve bilgileri PCM’ye iletir. PCM, enjektör dizisinin başlangıcını belirlemek için CMP sinyalini kullanır. Bu iki şaftı ve sensörlerini birbirine bağlayan şey triger kayışı veya zincirdir. Kam ve krank tam olarak birlikte zamanlanmalıdır.
PCM, krank ve kam sinyallerinin belirli bir derece sayısı kadar zaman aşımına uğradığını tespit ederse, bu DTC verilir. Sıra 2, motorun 1 numaralı silindiri içermeyen tarafıdır, “A” sensörü büyük olasılıkla emme eksantrik mili tarafıdır.
P0018 Arıza Koduna Ne Sebep Olur?
Aşağıda, P0018 motor kodunun aracınızın hafızasına kaydedilmesinin en olası nedenlerinin bir listesi bulunmaktadır. Arabanızda değişken valf zamanlaması olan bir motor varsa, bunun eksantrik mili ve krank mili korelasyon sorunlarının olası bir nedeni olduğunu unutmayın. Kesin kök nedeni belirlemenin teşhis ve onarımda yardımcı olacağını unutmayın. Ayrıca, hatalı sorun giderme nedeniyle maliyetli onarımlardan kaçınmanıza da yardımcı olur.
- Eksantrik mili değişken zamanlama solenoidi arızası
- Düşük motor yağı seviyesi
- Yanlış motor zamanlaması
- Motor yağı, üreticinin gereksinimlerini karşılamıyor
- Değişken valf zamanlama aktüatörü arızası
- Aşınmış zamanlama zinciri
- Arızalı zamanlama zinciri gergisi veya kılavuzları
- Hasarlı veya kaydırılmış krank mili relüktör çarkı
P0018 Arıza Kodunun Belirtileri Nelerdir?
P0018 ile uğraşıyorsanız aracınızda aşağıdaki belirtileri fark edebilirsiniz. Sürüş sırasında sorun yaşıyorsanız, aracınızı hemen size en yakın tamirciye kontrol ettirmeniz gerekebileceğini unutmayın.
- Motor arıza ışığı yanıyor
- Azaltılmış motor performansı
- Motor normal bir rölantiye sahip olabilir, ancak hızlanma sırasında güçte bir azalma olabilir.
- Motor zor çalışıyor
- Motor hiç çalışmıyor
- Sürüş sırasında motorun stop etmesi
- Artan yakıt tüketimi
- Motordan gelen tıkırtı sesi
Not: Arızaya ve aracın ne kadar süre problemlerle kullanıldığına bağlı olarak düzensiz sürüş şikayetleri olabilir.
Bir Tamirci P0018 Arıza Kodunu Nasıl Teşhis Eder?
- OCV ve eksantrik mili sensörleri için bağlantı veya kablolama ile ilgili sorunları kontrol eder.
- Doğru yağın kullanıldığından emin olmak için motor yağını kontrol eder.
- Motor kodlarını tarar ve kodun ne zaman ayarlandığını görmek için donmuş çerçeve verilerini görüntüler.
- Kodları siler ve ardından aracı yolda test eder, son arızanın meydana geldiği zamanın koşullarını çoğaltmak için donmuş çerçeve arızasını simüle eder.
- Sıra 2 eksantrik mili için OCV’yi açar ve kapatır ve zamanlamadaki değişiklikler için eksantrik mili sensörünü izler.
- Kodun nedenini tam olarak belirlemek için üreticinin P0018 kodu testlerini gerçekleştirir.
Not: Üreticinin testleri sorunu daraltmaya yardımcı olabilir. Bu testleri takip etmek, hala iyi olan parçaları değiştirmeden teşhisinize yardımcı olacaktır.
P0018 Arıza Kodunu Teşhis Ederken Yapılan En Yaygın Hatalar?
Hataları önlemek için şu basit yönergeleri izleyin:
- Herhangi bir onarım yapmadan önce daima arıza kodlarının mevcut olduğunu doğrulayın.
- Herhangi bir parça değiştirilmeden önce eksiksiz bir sistem görsel kontrolü yapın.
- İyi bileşenlerin yanlış teşhisini önlemek için herhangi bir görsel inceleme adımını atlamayın.
- Yalnızca nokta atışı testi veya görsel kontrol tarafından yönlendirilen parçalar, hangi parçaların onarılması veya değiştirilmesi gerektiğini gösterir.
P0018 Arıza Kodu Ne Kadar Ciddi?
- Motor, sert çalıştırma ile birlikte stop etme veya tereddütler gibi çeşitli sürüş sorunlarına sahip olabilir.
- Zamanlama zinciri, gergiler veya kılavuzlarda, valfler pistonlara çarparsa büyük dahili motor hasarına yol açabilecek sorunlar olabilir.
- Zaman aşımına uğrayan eksantrik milleri, motor piston segmanlarını ve valflerini karbonlamaya başlayabilir ve bu da motorun sıkıştırma kaybı için yeniden yapılması gerekmesine neden olabilir.
P0018 Arıza Kodunu Hangi Onarımlar Düzeltebilir?
- Sıra 2’deki eksantrik mili sensörüne giden kabloları onarın veya değiştirin.
- Eksantrik mili OCV kablolarını veya bağlantısını onarın.
- Sıra 2 eksantrik mili için eksantrik mili OCV’sini veya eksantrik mili sensörünü değiştirin.
P0018 kodu, motorun karşı tarafı dışında P0016 kodu ile aynıdır. Her iki kod da mevcutsa, yağ basıncının düşük olduğundan veya her iki eksantrik mili için OCV’ye ulaşmadığından şüphelenin.
P0018, hem yüksek onarım önemine hem de zorluğuna sahiptir. Daha yaygın P00018 düzeltmelerinden biri, zamanlama zincirinin ve diğer ilgili bileşenlerin değiştirilmesidir. Ancak, bu sorun kodunun birkaç olası başka nedeni olduğundan, bu çözüm her durum için geçerli olmayabilir.
Bu sorun GM araçlarında biraz daha yaygındır ve bu nedenle sorunu çözmek için yayınlanan teknik servis bültenleri (TSB’ler) vardır. P0018 koduna sahip bazı araçlar için önerilen düzeltme, krank milini hasarlı bir relüktör çarkı ile değiştirmektir. Çoğu profesyonel mekanik ve teknisyen, bu hata kodu gibi sorunlardan kaçınmak için önerilen motor yağı tipine ve servis aralığına uyulmasını önerir.