P0019, sıra 2 egzoz eksantrik mili için krank mili ve Değişken Valf Zamanlaması (VVT) konum sensörü B’nin sinyallere karşılık gelmediğini gösteren OBD-II genel kodudur.
Kod P0019, çeşitli marka ve modellerde tetiklenebilen genel bir aktarma organı kodudur. Sıra 2, motorun sıranın karşısındaki 1 numaralı silindiri içeren kısmını ifade ederken, “B” egzoz eksantrik milini ifade eder.
Krank mili ve eksantrik milleri, bir zamanlama zinciri veya kayış ile bağlanır. Krank mili konum sensörü (CKP), krank milinin konumunu algılar ve bu bilgiyi PCM’ye gönderir. Öte yandan, bir eksantrik mili konum sensörü (CMP), her bir eksantrik milinin konumunu algılar ve bu bilgiyi PCM’ye iletir. Motor problemlerini önlemek için kam ve krank milinin zamanlaması her zaman doğru olmalıdır.
PCM, krank ve kam sinyallerinin belirli bir derece sayısı kadar zaman aşımına uğradığını tespit ederse, bu DTC verilir. Sıra 2, motorun 1 numaralı silindiri içeren tarafıdır, “B” sensörü büyük olasılıkla egzoz eksantrik mili tarafıdır.
P0019 Arıza Koduna Ne Sebep Olur?
- Zamanlama zinciriyle ilgili sorunlar
- Krank milindeki ton halkası kaymış/kırılmış
- Eksantrik milindeki ton halkası kaymış/kırılmış
- Arızalı krank/kam sensörü
- Devre sorunları (hasarlı teller veya zayıf bağlantılar)
- Aşınmış veya hasarlı triger kayışı/zincir gergisi veya kılavuzları
- Başarısız VVT aktüatör solenoidi
- Arızalı VVT aktüatörü
- Düşük yağ seviyesi
- Arızalı PCM
P0019 Arıza Kodunun Belirtileri Nelerdir?
Diğer DTC’ler de P0019 koduyla birlikte saklanabilir. P0008, P0009, P0016, P0017 ve P0018 gibi ilgili kodlar da ayarlanmışsa belirtiler değişebilir.
- Motor arıza ışığının yanması
- Kötü motor performansı
- Motor marş ediyor ama çalışmıyor
- Daha yüksek yakıt tüketimi
Bir Tamirci P0019 Arıza Kodunu Nasıl Teşhis Eder?
- OCV, eksantrik mili ve krank mili sensörü konnektörleri ve kablolarıyla ilgili sorunları kontrol eder.
- Motor yağı, temiz ve doğru viskoziteli yağla dolu olmalıdır.
- Motor kodlarını tarayın ve belgeleyin, ardından kodun ne zaman ayarlandığını görmek için donmuş çerçeve verilerini görüntüleyin.
- Motor arıza ışığı sıfırlanmalı ve ardından kodun geri dönüp dönmediğini görmek için tekrar yol testi yapılmalıdır.
- Eksantrik mili sensörünün sıra 2 egzoz eksantrik mili için zamanlama değişiklikleri gösterip göstermediğini görmek için OCV’ye açma ve kapama komutu verin.
- Kodun nedenini belirlemek için üreticinin P0019 kodu için testlerini gerçekleştirin.
Not: Üreticiler, sorunu daraltmak için kesin bir test önermektedir. Önerilen testleri takip etmek teşhise yardımcı olacak ve yanlış parçaları değiştirmenizi önleyecektir.
P0019 Arıza Kodunu Teşhis Ederken Yapılan En Yaygın Hatalar?
Hataları önlemek için şu basit yönergeleri izleyin:
- Doğru bir teşhis için her zaman arızanın ve kodların aktif olduğunu doğrulayın.
- Hasarlı olup olmadıklarını doğrulamak için kabloları ve bağlantıları görsel olarak kontrol edin.
- İyi bileşenlerin yanlış tanılanmasını önlemeye yardımcı olmak için tüm kesin test adımlarını gerçekleştirin.
- Parçaları yalnızca nokta atışı testi veya görsel kontrol tarafından yönlendirildiği takdirde onarın veya değiştirin.
P0019 Arıza Kodu Ne Kadar Ciddi?
- Motorda biriken karbon, bujilerin kirlenmesine ve teklemelere neden olabilir.
- Zamanlama zincirlerinde, zamanlama zincirinin dişli dişlerini atlamasına izin veren ve valflerin ve pistonların çarpması nedeniyle büyük motor hasarına yol açan gerdiriciler veya kılavuzlar olabilir.
- Aracı eksantrik mili sorunlarıyla uzun süre kullanmak, tekleme, tekleme ve çalışmama gibi diğer sürüş semptomlarına neden olabilir.
P0019 Arıza Kodunu Hangi Onarımlar Düzeltebilir?
- Kodun geri gelip gelmediğini doğrulamak için aracı tarayın, temizleyin ve yeniden test edin.
- Eksantrik mili sensörünü sıra 2’deki eksantrik miline değiştirin.
- Eksantrik mili sensörüne veya OCV’ye giden hasarlı kablo bağlantılarını onarın.
- Motor Kontrol Modülünü değiştirin.
- Her iki motor bankası için zamanlama dişlilerini, zinciri ve kılavuzları değiştirin.
- Motor yağını ve filtreyi uygun yağ viskozitesine değiştirin.
P0019 kodu ve P0017 kodu aynı problemlerdir, ancak motorun karşı tarafı için. Bu kodların her ikisi de aynı anda alınırsa, motorun her iki tarafında da sorun vardır ve sorun yağ basıncıyla ilgili olabilir veya yağ kontrol valflerine giden geçişler çamur oluşumu nedeniyle tıkanmış veya yanlış yağ olabilir.