P0021, Motor Kontrol Modülünün (ECM) sıra 2 emme eksantrik milinin ECM’nin emrettiğinden daha gelişmiş olduğunu belirlediğini belirten OBD-II genel kodudur. Bu aşırı gelişmiş durum, eksantrik mili zamanlamasının ilerletilmesi veya geciktirilmesi sırasında olabilir.
İçten yanmalı motor yıllar boyunca gelişti. Gelişmelerinden biri, VVT’nin modern bir araba motoruna dahil edilmesidir. Bu bileşen, aracınızın çeşitli sürüş koşullarında daha fazla güç ve/veya verimlilik elde etmesini sağlar.
PCM, millerin konumunu belirlemek için eksantrik mili konum sensörlerinden ve krank mili konum sensörlerinden gelen verileri kullanır. Bu bilgiyi kullanarak PCM, eksantrik milinin ucundaki bir aktüatöre yağ basıncı uygulamak için bir VVT solenoidine komut verir. Sonuç olarak, aktüatör eksantrik milinin konumunu değiştirerek motorun valf zamanlamasını değiştirir.
P0021, PCM’Nin eksantrik milini ve valf zamanlamasını kontrol eden Değişken Supap Zamanlaması sisteminde bir sorun tespit ettiği anlamına gelir. Bu kod, eksantrik mili komut verilen konumundan çıktığında ayarlanır ve olması gereken yere göre ilerletilir.
“A” kam genellikle Çift Üstten Kam (DOHC) motorlarında emme eksantrik milini veya bir V6 veya V8 motorunda bir numaralı silindirin (sıra 2) karşısındaki silindir kapağı için emme eksantrik milini ifade eder.
P0021 Arıza Kodunun Nedeni Nedir?
Aşağıda P0021 kodunun olası tetikleyicileri bulunmaktadır. Tüm araçların VVT ile donatılmadığını ve bu nedenlerin aracınızın yılına, markasına ve modeline göre değişebileceğini unutmayın.
- Arızalı valf değişken zamanlama aktüatörü
- Aşınmış veya hasarlı zamanlama zinciri
- Arızalı bir zamanlama zinciri gergisi veya kılavuzu
- Düşük motor yağı
- Sıkışmış veya arızalı zamanlama valfi kontrol solenoidi
- Güncellemeye ihtiyaç duyan yazılım gibi PCM ile ilgili bir sorun
P0021 Arıza Kodunun Belirtileri Nelerdir?
- Motor arıza ışığı yanar.
- Motor normal olarak rölantide çalışabilir, ancak hızlanma sırasında tereddüt edebilir veya stop edebilir.
- Eksantrik millerinin optimum konumda olmaması nedeniyle yakıt tüketiminde artış olabilir.
- Motor emisyon değerleri yükselebilir.
Not: Eksantrik mili ilerlemeyi veya yavaşlamayı durdurduğunda, belirtiler eksantrik mili zamanlama konumlarına bağlı olarak değişebilir.
Bir Tamirci P0021 Kodunu Nasıl Teşhis Eder?
- Hasarlı kablo veya konektör olup olmadığını görsel olarak kontrol eder.
- Motorda tortu olup olmadığını ve motorun doğru viskoziteye sahip temiz motor yağıyla dolu olup olmadığını kontrol eder.
- Kodları tarar ve belgeler, ardından kodun ne zaman ayarlandığını görmek için donmuş çerçeve verilerini görüntüler.
- OBD-II hata kodlarını siler ve P0021 kodunun geri gelip gelmediğini görmek için aracı yeniden test eder.
- Üreticinin P0021 kodu için nokta atışı testlerini gerçekleştirir.
P0021 Arıza Kodunu Teşhis Ederken Yapılan En Yaygın Hatalar
Yanlış tanıyı önlemeye yardımcı olması için bu basit yönergeleri izleyin:
- Tüm elektrik konnektörlerinin bağlı olup olmadığını veya kablo demetinin hasar görüp görmediğini kontrol etmek gibi sorunlar için görsel bir inceleme yapın.
- Motor yağının dolu, temiz ve doğru viskozitede olup olmadığını kontrol edin.
- Kodu temizleyip yeniden test ederek hata kodunun etkin olduğunu doğrulayın.
- Herhangi bir adımı atlamadan, nokta atışı testlerini adım adım izleyin.
P0021 Arıza Kodu Ne Kadar Ciddi?
- Motor kararsız çalışabilir ve motor duraklarsa veya durursa güvenli olmayan sürüş koşullarına neden olabilecek çeşitli sürüş şikayetleri olabilir.
- Yakıt tüketimi artabilir ve motor bileşenlerinde karbon kirlenmesi meydana gelebilir.
P0021 Arıza Kodunu Hangi Onarımlar Düzeltebilir?
- Motor yağının ve filtrenin motor özelliklerine uygun yağ ile değiştirilmesi.
- Sıra 2 emme eksantrik mili için eksantrik mili yağ kontrol valfine giden kabloların onarılması veya değiştirilmesi.
- Sıra 2 emme eksantrik mili için eksantrik mili yağ kontrol valfinin değiştirilmesi.
- Zamanlama zinciri ve eksantrik mili fazerlerinin kontrol edilmesi.
Motor yağı eksantrik millerinden geçer; yağ kontrol valfleri küçük boyutludur ve sadece üreticinin tavsiye ettiği yağ viskozitesinin kullanılmasını gerektirir. Yağ çamurlanırsa veya motorda daha yüksek viskoziteye sahip bir yağ varsa, eksantrik mili VVT’nin tasarlandığı gibi çalışmamasına neden olabilir.