P0022 Eksantrik Mili Pozisyonu A - Zamanlama Aşırı Gecikmiş (Sıra 2)P0022 Eksantrik Mili Pozisyonu A - Zamanlama Aşırı Gecikmiş (Sıra 2)

P0022, Motor Kontrol Modülünün (ECM) sıra 2 için emme eksantrik mili zamanlamasını belirlediğini belirten OBD-II genel kodudur. Bu aşırı geciktirilmiş zamanlama durumu, eksantrik mili zamanlamasının ilerleme veya geciktirme aşaması sırasında olabilir.

Çoğu durumda P0022 ortaya çıkarsa, bunun nedeni yağlama eksikliğidir. Durumu düzeltmenin en iyi yolu, yeni bir VCT/VVT solenoidini yeniden takmadan önce bir motor temizleme ürünü uygulamak ve motoru durulamaktır. Bu yapılmazsa, yeni VCT/VVT solenoidinde yakın gelecekte arıza yaşayacaksınız. Yeni VCT/VVT motorlarında düşük maliyetli yağlara karşı çok hassas olduklarını belirtmek çok önemlidir. Daha uzun ömürlü bir eksantrik mili yağ zamanlama sistemine sahip olmak için yüksek kaliteli yağlar satın almanız gerekir. Bu durumda kesinlikle ödediğinizin karşılığını alıyorsunuz.

Değişken supap zamanlama sistemi, emme ve egzoz supaplarının ne zaman açılıp kapanacağını düzenleyerek yakıt ekonomisini ve motor performansını artırır. Eksantrik mil(ler)i, değişken valf kontrol zamanlama solenoid valfleri olarak da adlandırılan bir yağ kontrol valf(ler)i (OCV) kullanılarak ECM tarafından ayarlanır. P0022 kodu, ECM, sıra 2’deki emme eksantrik mili için eksantrik mili zamanlamasının ayarlanandan daha gecikmeli olduğunu tespit ettiğinde ayarlanır.

Arabanızın motorunun içinde bir veya daha fazla eksantrik mili bulacaksınız. Her eksantrik milinde, havanın motora girip çıkmasını sağlayan bir dizi valfi çalıştıran yumurta şeklinde loblar bulunur. Çoğu modern araç, eksantrik mili konumunu ayarlayan ve buna karşılık supapların zamanlamasını değiştiren değişken supap zamanlaması adı verilen bir teknoloji ile donatılmıştır. Aracınızın birincil bilgisayarı eksantrik mili zamanlamasında çok fazla gecikme tespit ederse, muhtemelen P0022 koduyla uğraşmanız gerekecektir.

Diyagnostik hata kodu (DTC) P022 kodu, “Emme “A” Eksantrik Mili Konumu – Zamanlama Aşırı Gecikmiş (Sıra 2)” anlamına gelir. Aracınızın, genellikle güç aktarma sistemi kontrol modülü (PCM) olarak adlandırılan birincil bilgisayarının, emme eksantrik milinin 2. Sırasında aşırı gecikmeli veya aşırı gecikmeli bir zamanlama durumu algıladığını gösterir.

Krank mili ve eksantrik mili konum sensörleri, bilgileri PCM’ye iletir. Modül, her iki sensörden gelen girişi karşılaştırarak motorun doğru zamanlanıp zamanlanmadığını belirlemek için verileri kullanır. Daha önce belirtildiği gibi, daha yeni araçlarda, değişken bir valf zamanlama sistemi, daha iyi yakıt verimliliği ve/veya performans için emme ve egzoz valflerinin açılıp kapanmasını düzenler.

PCM, eksantrik milinin krank miline göre doğru konumda olmadığını tespit ettiğinde P0022 kodunu tetikler.

P0022 Arıza Kodunun Nedeni Nedir?

  • Değişken Eksantrik Mili Zamanlaması (VCT) yağ kontrol valfi (OCV) açık konumda takılı kalıyor.
  • Eksantrik mili fazeri hasar görmüş ve geciktirilmiş konumda takılıyor.
  • VCT pistonunda ve fazerinde yağ akışı sorunları var.
  • Düşük motor yağı seviyesi
  • Yanlış motor zamanlaması
  • Düşük yağ basıncı
  • Aşınmış zamanlama zinciri
  • Arızalı zamanlama zinciri gergisi veya kılavuzu
  • Güncellemeye ihtiyaç duyan yazılım gibi PCM ile ilgili bir sorun

P0022 Arıza Kodunun Belirtileri Nelerdir?

  • Motor arıza ışığı yanar
  • Azalan motor performansı (örneğin, zor çalıştırma, zayıf rölanti, stop etme)
  • Motor hızlanmada tereddüt ediyor
  • Yakıt tüketimin artması
  • Egzoz borusundan siyah duman çıkabilir
  • Emisyon değerleri yükselir
  • Motordan gelen tıkırtı sesi

Bir Tamirci P0022 Arıza Kodunu Nasıl Teşhis Eder?

  • Eksantrik mili sensörüne giden elektrik bağlantılarını görsel olarak kontrol eder
  • Yağ kontrol solenoid valfini ve krank mili sensörünü gevşek bağlantılar veya hasarlı kablolar açısından kontrol eder
  • Motor yağının temiz ve dolu olduğundan ve viskozitesinin doğru olduğundan emin olur.
  • Kodları tarar ve belgeler ve kodun ne zaman ayarlandığını görmek için çerçeve verilerini dondurur
  • P0022 kodu için üreticinin özel kesin nokta testlerini gerçekleştirir ve belirtilen şekilde onarım yapar

P0022 Arıza Kodunu Teşhis Ederken Yapılan En Yaygın Hatalar

Hataları önlemek için şu basit yönergeleri izleyin:

  • Herhangi bir onarım girişiminde bulunmadan önce daima arızayı doğrulayın.
  • Yağ viskozitesinin doğru tip olduğundan ve temiz olduğundan emin olun.
  • Yanlış teşhisin önlenmesine yardımcı olmak için nokta atışı testini adım adım izleyin.
  • Nokta atışı veya görsel testler sizi yönlendirmedikçe parçaları değiştirmeyin.

P0022 Arıza Kodu Ne Kadar Ciddi?

  • Yakıt sarfiyatı düşecek ve motor, pistonlarda ve valflerde karbon birikmesine neden olabilir.
  • Motorda zor çalışma, tereddüt ve stop etme sorunları olabilir.
  • Motor emisyonları yükselebilir

Bu arıza kodu, aracınızın sürülebilirliğini ciddi şekilde etkiler. En yaygın sorunlar artan motor teklemesi, kaba motor rölantisi, düşük yakıt ekonomisi ve motordan gelen tıkırtı/vuruntu sesleridir. Aracı bu durumda kullanmaya devam etmek, birden fazla dahili motor bileşeninde ciddi hasara neden olabilir.

P0022 Arıza Kodunu Hangi Onarımlar Düzeltebilir?

  • Arıza kodlarının sıfırlanması ve yol testi yapılması
  • Motor için uygun yağ viskozitesini kullanarak yağın ve filtrenin değiştirilmesi
  • Eksantrik mili yağ kontrol valfine (OCV) giden kablo veya bağlantının onarılması veya değiştirilmesi
  • Sıra 2 emme eksantrik mili için eksantrik mili yağ kontrol valfinin değiştirilmesi
  • Zamanlama zinciri hizalamasının ve kam fazerlerinin hasar açısından kontrol edilmesi

Eksantrik mili fazeri, yağ kontrol valfini kullanarak yağ basıncı ile zamanlama ilerlemesini ve geciktirme işlevini kontrol eder. Eksantrik mili zamanlama kontrolünün tasarlandığı gibi çalışması için yağın uygun viskozitede olması gerekir.

Motor yağı seviyesini ve durumunu kontrol edin. Düşükse, sorunun çözülüp çözülmediğini görmek için spesifikasyona ayarlayın ve test sürüşü yapın. Kirliyse, yağı ve filtreyi değiştirin ve sorunun çözülüp çözülmediğini görmek için test sürüşü yapın.

Yağ kapağını ve/veya valf kapağını çıkarın ve valf dizisinde tortu olup olmadığını kontrol edin. Çamur varsa, Yağ Kontrol Valflerine giden yağ geçişlerini tıkayan çamur nedeniyle motorun değiştirilmesi gerekme olasılığı yüksektir.

Çamur yoksa, Sıra 2 Emme Eksantrik Mili Yağ Kontrol Valfinin düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol etmeyi düşünün. Bunu, yağ kontrol valfini çıkararak ve bir çift sigortalı aktarma kablosu kullanarak solenoide hızlı bir şekilde güç ve toprak sağlayarak yapabilirsiniz. (Gücü bir veya iki saniyeden fazla uygulamayın) Valf düzgün çalışıyorsa, tıklaması gerekir ve valfinizin özel tasarımına bağlı olarak valfin hareketini bile görebilirsiniz. Tıklamıyor veya hareket etmiyorsa, test edilen yağ kontrol valfini değiştirin ve sorunun çözülüp çözülmediğini görmek için test sürüşü yapın.

Yukarıdaki kontrollerin tümü iyiyse, motor yağı basıncını kontrol edin. Endişe oluştuğunda ve motor çalışma sıcaklığındayken bu testi yapın. Motorda yeterli yağ basıncı yoksa, yağ pompasında, yağ basıncı regülatöründe ve hatta motorun kendisinde bir sorun olabilir. İyi yağ basıncı varsa, motor zamanlama atlamış olabilir ve bir mağaza tarafından teşhis edilmesi ve/veya motorun değiştirilmesi gerekir.

Bu noktada endişeniz devam ederse, dahili motor sorunları olabilir ve motorun gereksiz yere değiştirilmesini önlemek için bir servisin sorunu teşhis etmesini sağlamalısınız.

By diyalog

Sitenin kurucusu ve sahibidir. Günün büyük çoğunluğunu bilgisayar başında geçirir. Profesyonel bir web tasarım, yazılım ve SEO uzmanıdır. Yazmayı, araştırmayı ve proje üretmeyi sever.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir