Bu diyagnostik hata kodu (DTC), OBD-II donanımlı araçlar için geçerli olduğu anlamına gelen genel bir aktarma organı kodudur. Genel olmasına rağmen, belirli onarım adımları marka/modele bağlı olarak değişebilir.
Depolanmış bir P0641 kodu bulduğumda, güç aktarma sistemi kontrol modülünün (PCM) belirli bir sensör için açık devre tespit ettiği anlamına gelir; bu durumda “A” olarak atanır. Bir OBD-II kodunu teşhis ederken, açık terimi yok yerine kullanılabilir.
Söz konusu sensör tipik olarak otomatik şanzıman, transfer kutusu veya diferansiyellerden biri ile ilişkilendirilir. Bu koda neredeyse her zaman daha spesifik bir sensör kodu eşlik eder. P0641, devrenin açık olduğunu ekler. Söz konusu araçla ilgili olarak sensör konumunu (ve işlevini) belirlemek için güvenilir bir araç bilgi kaynağına başvurun (All Data DIY, harika bir seçimdir). P0641 tek başına saklanırsa, bir PCM programlama hatası oluştuğundan şüphelenin. Açıkçası, P0641’i teşhis etmeden ve onarmadan önce diğer sensör kodlarını teşhis etmeniz ve onarmanız gerekecek – ancak açık “A” devresini aklınızda bulundurun.
Anahtarlı (anahtar açıkken enerji verilen) bir devre aracılığıyla söz konusu sensöre referans voltajı (tipik olarak beş volt) uygulanır. Ayrıca bir toprak sinyali olmalıdır. Sensör muhtemelen ya değişken dirençlidir ya da elektromanyetik çeşitliliktedir ve belirli bir devreyi tamamlar. Basınç, sıcaklık veya hız arttıkça sensör direnci azalır ve bunun tersi de geçerlidir. Sensör direnci koşullarla değiştikçe PCM’ye bir giriş voltajı sinyali sağlar. Bu giriş voltajı sinyali PCM tarafından alınmazsa devre açık kabul edilir ve bir P0641 depolanır.
Bir arıza gösterge lambası (MIL) da yanabilir, ancak bazı araçların bir MIL’in yanması için birden fazla sürüş çevrimi (arıza ile) gerektireceğini unutmayın. Bu nedenle, herhangi bir onarımın başarılı olduğunu düşünmeden önce PCM’nin hazırlık moduna girmesine izin vermelisiniz. Onarımlar yapıldıktan sonra kodu silin ve aracı normal şekilde sürün. PCM hazırlık moduna girerse onarım başarılı olmuştur. Kod sıfırlanırsa, PCM hazırlık moduna girmez ve hala bir sorununuz olduğunu bileceksiniz.
P0641 Kodunun Olası Nedenleri Nelerdir?
- Açık devreler ve/veya konektörler
- Arızalı veya atmış sigortalar
- Arızalı sistem güç rölesi
- Arızalı sensör
P0641 Kodunun Ortak Belirtileri Nelerdir?
Depolanmış bir P0641’in ciddiyeti, hangi sensör devresinin açık bir durum yaşadığına bağlıdır. Bir önem derecesi belirlenmeden önce, saklanan diğer kodlar göz önünde bulundurulmalıdır. P0641 kodunun belirtileri şunları içerebilir:
- Motor arıza ışığı yanar
- Şanzımanın spor ve ekonomi modları arasında geçiş yapamaması
- Şanzıman vites değiştirme sorunları
- Şanzımanın gecikmeli vites değiştirmesi
- Şanzımanın dört tekerlekten ve iki tekerlekten çekiş modları arasında geçiş yapamaması
- Şanzımanın düşük vitesten yüksek vitese geçememesi
- Ön veya merkezi diferansiyeller devreye girmeyebilir
- Düzensiz veya çalışmayan hız göstergesi / kilometre sayacı
P0641 Nasıl Düzeltilir?
Teşhis ve onarım için aracınızı her zaman tanınmış onarım tesisine götürmeniz önerilir çünkü eğitimli bir göz küçük hataları bile oldukça hızlı bir şekilde yakalayabilir. Aşağıdaki onarımlar bu hata kodunu düzeltmenize yardımcı olabilir:
- Tam yükte devre ile sigorta bağlantılarının yanı sıra sistem sigortalarını da kontrol edin. Herhangi bir atmış sigorta bulursanız, bunları değiştirmelisiniz.
- Sensör sistemiyle ilgili kabloları ve ilgili konektörleri inceleyin. Bu bileşenlerden birinin aşınmış veya paslanmış olduğunu fark ederseniz, değiştirmelisiniz.
- Kodu silmek ve geri gelip gelmediğini görmek için bir arıza tespit cihazı kullanın.
- Kod dönerse, bir Dijital Volt-Ohm Metre kullanın ve sensördeki toprak devresinin yanı sıra referans voltajını da kontrol edin. Genellikle volt, sensör konnektörü üzerindeki bir bağlantının yanı sıra 5 olmalıdır.
- Sensörün sürekliliğini ve direncini test edin. Test özellikleri için araç bilgilerine bakın. Elde edilen değerlere uymuyorsa, sensörü onarın ve gerekirse değiştirin.