P0170 kodu, güç aktarma sistemi kontrol modülünün araç üreticisi tarafından belirlenen teknik özellik aralığının dışında bir yakıt trimi tespit ettiği anlamına gelir. Bu, negatif bir yakıt trimi veya pozitif bir yakıt trimi algılandığı anlamına gelebilir.
Güç aktarma sistemi kontrol modülü, oksijen sensörlerinden bir sinyal alır ve oksijen sensörleri tarafından sağlanan okumalara göre motorun aldığı yakıt miktarını ayarlar. Güç aktarma sistemi kontrol modülü tarafından gerçekleştirilen bu eyleme yakıt trimi denir.
Oksijen sensörlerinden gelen sinyal daha az yakıt gerektiriyorsa, güç aktarma sistemi kontrol modülü negatif yakıt trimi uygulayacaktır. Oksijen sensörleri yakıt artışı talep ederse, güç aktarma sistemi kontrol modülü pozitif bir yakıt trimi gerçekleştirir.
Karışımın hava-yakıt oranının olabildiğince verimli yanmasını sağlamak için güç aktarma sistemi kontrol modülü (PCM), aracın yakıt ayarını kısa ve uzun süreler boyunca ayarlar. Bilgisayar hava-yakıt karışımını düzgün şekilde ayarlayamazsa, P0170 diyagnostik hata kodunu günlüğe kaydeder.
Sıra 1 ya tek sıradır (sıralı 4 silindirde olduğu gibi) veya 1 numaralı silindirin 6 silindir veya V8 üzerinde bulunduğu sıradır.
Yakıt trimi, normal motor çalışması sırasında doğru hava/yakıt karışımını ayarlamak veya sürdürmek için PCM tarafından gerçekleştirilen eylemdir. Motor devri/yükü değiştikçe, katalitik sonrası oksijen sensörü (oksijen sensörü #2), maksimum motor verimini korumak için sürekli olarak hava/yakıt karışımında ayarlamalar yapılmasını talep eder. Yakıt trimi talepleri olumsuz veya olumlu olabilir; negatif trim, hava/yakıt karışımını daha ince yapmak için yapılan bir ayardır, pozitif yakıt trimi ise hava/yakıt karışımını zenginleştirmek için yapılan bir ayardır.
Tipik olarak, P0170 kodu, uzun vadeli yakıt trimi taleplerinin karşılanamadığı bir durumla ilgilidir; yani, istenen trim değeri, PCM’nin yakıt trimini istenen seviyeye yaklaşık %25’ten fazla ayarlama yeteneğini aştığında, bir kod saklanacaktır. , ve CHECK ENGINE ışığı tetiklenecektir. İstenen trim değeri ile PCM’nin başarabildiği arasındaki yaklaşık %25’ten daha küçük farklar, kısa vadeli yakıt trim talepleri olarak bilinir ve verimli motor çalışması için çok daha az kritiktir. Bu nedenle, bu isteklerin bir kodun depolanmasına neden olma olasılığı çok daha düşüktür.
P0170 kodunun Amerikan veya Japon yapımı araçlarda nadiren meydana geldiğini belirtmekte fayda var. Bu koddan en çok rahatsız olan araçlar, Avrupa üretimi ve en önemlisi, yüksek yağ tüketim oranlarıyla ünlü BMW, Audi, Volkswagen ve Mercedes-Benz modelleridir. Bu modellerde P0170 kodunun temel nedeni hemen hemen her zaman Kütle Hava Akış Sensörüne kadar izlenebilir.
P0170 Arıza Kodunun Nedenleri Nelerdir?
Diğer OBD-II kodları gibi, P0170 de çeşitli sorunlardan kaynaklanabilir. Başka bir deyişle, doğru yakıt karışımını sağlamaktan sorumlu kritik parçaları incelemekten başka, soruna neyin neden olduğunu belirlemenin kolay bir yolu yoktur.
PCM, aşağıdaki nedenlerle P0170 kodunu kaydedebilir:
- Kirlenmiş motor yağı (son yağ değişiminden bu yana çok uzun süre geçti)
- Sızdıran enjektör
- Yakıt dönüş hattındaki kısıtlama veya hatalı bir yakıt basınç regülatörü nedeniyle aşırı yakıt basıncı
- Tıkalı kanister bidonu
- Tıkalı hava filtresi
- Hava giriş sisteminde başka bir yerde kısıtlamalar
- Egzoz bileşenlerinde birikme veya fiziksel hasar nedeniyle tıkanma: katalitik konvertör, egzoz borusu ve susturucu
- Arızalı O2 sensörü (ancak O2 sensörleri daha yaygın olarak zengin değil, fakir okuyarak başarısız olur)
- Ezoz sızıntısı
- Diğer sensörlerle ilgili sorunlar (örn. soğutma suyu sıcaklık sensörü, kütle hava akışı sensörü)
- Gevşek bağlantılar ve hasarlı kablolama gibi devre sorunları
- Güncellemeye ihtiyaç duyan yazılımlar gibi PCM ile ilgili sorunlar
P0170 Arıza Kodunun Belirtileri Nelerdir?
Yakıt trimi, motorun performansını doğrudan etkiler. Yakıt trimi, PCM’yi bir P0170 kodunu kaydetmeye zorlayan bir sorunla karşılaşırsa, aşağıdaki belirtiler görünebilir:
- Sürekli yanan veya yanıp sönen motor arıza lambası
- Yakıt tüketiminin artması
- Güç kaybı
- Araç hızlandığında motor tereddüt yaşıyor
- Motorun teklemesi
- Motorun stop etmesi
- Rölanti devrinde düzensizlik
- Katalitik konvertör hasarı (bu kod uzun süredir mevcutsa)
Bir Tamirci P0170 Arıza Kodunu Nasıl Teşhis Eder?
Bir tamirci, başka kodların bulunmadığından emin olmak için bir OBD-II tarayıcı kullanarak bu sorun kodunu teşhis edebilir. Başka kodlar bulunursa, bu kodun oluşmasına neden olabilirler. Bu durumda, önce diğer kodların nedenleri bulunmalı ve çözülmelidir. Bu, motorun zayıf veya zengin çalışmasına neden olabilecek sorunlar için kontrol edilmesini ve ilerlemeden önce onarılmasını içerebilir.
Onarımlar yapıldıktan sonra, tamirci motor arıza ışığını sıfırlar ve motoru çalıştırır. Motor arıza ışığı tekrar yanar ve P0170 ayarlanırsa, başka bir sorun var demektir. Başka bir sorun yoksa, bu sorun büyük olasılıkla bir güç aktarma sistemi kontrol modülüdür.
P0170 Arıza Kodunu Teşhis Ederken Yapılan En Yaygın Hatalar
Bazı kişiler internete bakıp bu kodun en yaygın nedenlerinden birinin kütle hava akış sensörü olduğunu görebilir. Bu bilgi bulunduğunda, araç sahibi sadece kütle hava akış sensörünü değiştirmeye karar verebilir. Doğru teşhis prosedürlerini izleyen sertifikalı bir tamirci tarafından motor sorunlarının teşhis edilmesi her zaman önemlidir.
P0170 Arıza Kodu Ne Kadar Ciddi?
P0170 kodunun ciddiyeti değişebilir. Bu kod kendi başına hiçbir belirtiye neden olmaz, ancak diğer koşullarla birlikte, sonunda çok çeşitli sürülebilirlik sorunlarına yol açabilir. Bu kod güç aktarma sistemi kontrol modülünde uzun süre kalırsa ciddi hasar meydana gelebilir. Bu kod saklanırken herhangi bir belirti yoksa, sürücü bu kodu kaydederek kısa bir süre için idare edebilir.
P0170 Arıza Kodunu Hangi Onarımlar Düzeltebilir?
- Motorun zengin çalışmasına neden olan herhangi bir koşulun düzeltilmesi
- Motorun fakir çalışmasına neden olan herhangi bir koşulun düzeltilmesi
- Güç aktarma sistemi kontrol modülünün değiştirilmesi
Bu kodla ilgili en yaygın sorunun MAF sensörü veya hava kütlesi ölçer olduğu hemen belirtilmelidir. Bu özellikle Mercedes-Benz ve Volkswagen ve diğer Avrupa arabaları için geçerlidir. Yazma sırasında, bu kodu normalde Amerikan yapımı arabalarda ve asgari olarak Asya’da görmezsiniz ve dürüst olmak gerekirse, neden olduğu hakkında hiçbir fikrim yok. Bana öyle geliyor ki, bazı Avrupalı otomobil üreticileri tarafından bir P0170 (veya P0173) arıza kodu belirlemek için kullanılan PCM (güç aktarma sistemi kontrol modülü) mantığı, Amerikan araç üreticileri tarafından kullanılmamaktadır. P0171, 0174, 0172, 0175 kodlarının Amerikan arabalarında yakıt trimi arızaları ile ilgili olarak ayarlanması daha yaygındır. Bir P0170 veya P0173 için ayar koşulları hakkında çok az bilgi var, ancak mevcut olan bilgiler neredeyse P0171,4,2 ve 5 ayar koşullarının fazlalığı gibi görünüyor. Eminim bunun bir nedeni vardır, ama kimsenin bana bunun ne olduğunu söylemesini sağlayamıyorum. Aralarındaki benzerlikler, bu kod yüzeyini yerli araçlarda çok sık görmememizin nedeni olabilir. Bu sadece gereksiz. Basitçe söylemek gerekirse, bir P0170’iniz varsa, PCM’niz yakıt trimlerinin zengin düzeltme limitlerine ulaştığını fark etti. Temel olarak, gerçek veya algılanan zayıf bir durumu telafi etmeye çalışmak için yakıt ekliyor.
Bu koda sahipseniz ve bir tarama aletine erişiminiz varsa, MAF sensörü okumasını gram/sn cinsinden gözlemleyin. Farklı otomobiller için okuma farklı olacaktır, bu nedenle iyi bir teknik özellik edinin. Sorunun büyük kısmı onlarda olduğu için bir Mercedes (1.8L) için normal olana bağlı kalacağım. Boşta 3.5-5 g/s (ideal olarak) görmeyi bekleyin. Yüksüz 2500 RPM’de 9 ile 12 g/s arasında olmalıdır. Yol testinde, WOT’ta (tam açık gaz) 90 g/sn veya çok üzerinde olmalıdır. Teknik özelliklerde yoksa değiştirin. Ebay MAF’lerine dikkat edin. Genellikle OE özelliklerine göre çalışmazlar. MAF kontrol ederse ve konektörde yağ sızıntısı yoksa, yakıt basıncını kontrol edin ve regülatörde dahili veya harici kaçak olmadığından emin olun. Tüm vakum hortumlarını kontrol edin ve hiçbirinin çatlak, bağlantısız veya eksik olmadığından emin olun. Emme manifoldu contalarında vakum kaçağı veya hava besleme hortumunda yırtılma olmadığından emin olun. Motor turbo şarjlıysa, hortumların iyi durumda olduğundan ve sızıntı olmadığından emin olun. Sızdıran turbo basınç hortumları zengin bir duruma neden olabilir. Emme manifoldu altındaki karter havalandırma hortumunun durumunu ve hortumdaki çek valfin çalışmasını kontrol edin. (“Sebepler nelerdir?” bölümünde) Yakıt basıncı, MAF veya vakum hortumlarında herhangi bir sorun görünmüyorsa, O2 sensörü konektörlerinde yağ sızıntısı olup olmadığını kontrol edin. Kötü bir O2 sensörü, P0170 veya P0173’e neden olabilir. Yağ sızıntısının nedenini onarın ve yağla kirlenmiş O2 sensörünü değiştirin.
P0170, mümkün olan en kısa sürede teşhis edilmesi gereken önemli bir koddur. Bu sorun teşhis edildikten sonra, sürücü onarım ihtiyacının ne kadar acil olduğuna karar verebilir. Bu kodla ilgili hiçbir belirti yoksa, sürücü onarımı ertelemeye karar verebilir. Sürücü sürülebilirlik sorunları yaşarsa, ileride sorun yaşamamak için aracı daha erken onarmaya karar verebilir.